Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 

Postovani,  

Web stranica multiplaskleroza.ba je mjesto gdje cete naci sve informacije o samoj bolesti i nacinima lijecenja, medicinskim i alternativnim.                                          Nadamo se da ce postati mjesto na kome ce se oboljeli od MS-e, njihove porodice i svi zainteresovani, rado okupljati, razmjenjivati misljenja, ideje i znanja o ovoj bolesti koja nas sve povezuje.
Stranica je pocela sa radom u julu  2008. i vec od pocetka postojanja je uspjela da ispuni svoj prvobitni cilj. Tome je doprinjela i cinjenica da ova stranica posjeduje ozbiljan i kvalitetan tim urednika i administratora, koji posjeduju znanja i znacajno iskustvo iz oblasti koje uredjuju.

 
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
     
Kako vjezbati sa MS, Savjet fizioterapeuta Verzija za štampu E-mail

Pravila za vjezbanje za osobe sa MS nisu iste kao za ljude koji nemaju MS.

Fizioterapeut moze razviti personalizovani program istezanja za vas. Problemi sa pokretljivoscu mogu se javiti iz mnogih razloga kod osoba sa multiplom sklerozom (MS), ali jedan od glavnih je gubitak fleksibilnosti i snage. Resavajuci te deficite fizickom terapijom i vjezbanjem, osobe sa MS mogu znatno poboljsati svoju sposobnost hodanja i ravnotezu . Deficiti snage i pokretljivosti u MS mogu se javiti iz dva osnovna razloga, a vazno je prepoznati razliku izmedu ova dva: Primarni deficiti snage i fleksibilnosti dolaze direktno od aktivnosti bolesti, tj. demijelinizacija u mozgu i kicmenoj mozdini. Sekundarni deficiti prouzrokovani su uglavnom neaktivnoscu i sjedecim nacinom zivota, sto dovodi do slabijenja misica i zglobova. Oba mogu dovesti do nesposobnosti misica da funkcionisu efikasno i proisticu pogorsanjem hoda, ravnoteze i drugih zadataka mobilnosti. Buduci da su sekundarni deficiti prvenstveno zbog nedostatka vjezbanja, oni se mogu znatno promijeniti jednostavno kroz pokretanje programa vjezbi. Ali pravila vjezbanja za osobe sa MS nisu iste kao i kod ljudi koji nemaju MS. Osim toga, gubitak snage i fleksibilnosti ce biti razliciti za svaku osobu sa MS. Zbog toga je potreban individualni program vjezbanja za svaku osobu. Fizioterapeut koji je upoznat sa MS-om moze pomoci u razvoju takvog individualnog programa. Kako odrzati i povecati fleksibilnost Da bi misici funkcionisali maksimalno, moraju biti u mogucnosti da se krecu kroz citav spektar pokreta. Kada su misici, ukoceni, nisu u mogucnosti da se krecu kroz cijeli opseg. Kao rezultat toga, pokreti kao sto su hodanje su ograniceni, a ravnoteza moze biti ugrozena. Biti sedentar je veoma cest razlog zbog kojeg su ljudi sa MS izgubili misicnu fleksibilnost. Nedostatak kretanja misica dovodi do toga da misici postanu kratki i cvrsti. Jos jedan razlog stezanja misica u MS je slabost . Misici cesto dolaze u parovima, na primjer, biceps se nalazi na prednjoj strani ruke i triceps na ledjima. Ako je biceps slab, triceps postaje previse aktivan i kao rezultat ne moze proci kroz cijeli raspon. Jos jedan razlog zbog kojeg osobe sa MS mogu izgubiti fleksibilnost je spasticnost. Spasticnost je vrsta abnormalne misicne krutosti. Vremenom, taj misic postaje sve tezi i ostriji. Fizikalna terapija moze pomoci u krutosti misica, ali lijecenje spasticnosti obicno zahtijeva ljekove koje propisuje ljekar. Imajuci potpun opseg pokreta, kriticno je za dnevne funkcije. Zajednicka podrucja u kojima se javlja stiskanje misica su fleksori podlaktice, misici na ledjima, butina, misiic, i misici na prednjoj strani kicmenog zgloba, flekseri kuka. Stegntost u fleksorima, misici koji obavljaju funkciju pregibanja, fleksije, zgloba tabana moze dovesti do pada stopala , sto je glavni razlog padova u MS. Stegnutost u tetivi može dovesti do poteskoca u preduzimanju punog koraka, a tegoba u fleksorima kicme moze dovesti do skucenog hoda. Krutost u bilo kojoj od ovih oblasti moze pogorsati ravnotezu i ometati normalno hodanje. Ali sve ovo moze biti poboljsano, a citav spektar pokreta obnovljen, sa programom fizicke terapije koja ukljucuje istezanje . Umjesto da se u kratkom vremenskom periodu izvodi intenzivano istezanje, mnogo je bolje drzati umjereno duzi vremenski period. Ovo omogucava misicu da se lagano isteze i smanjuje rizik od kidanja misica. Fizioterapeut moze pokazati koji misici se posebno trebaju rastegnuti, i koji su najbolji nacini za izvodjenje tog podrucja. Kako izgraditi misicnu snagu kada imate MS Snaga je sposobnost misica da generisu sile protiv odredenog otpora. Otpor ne mora ukljuciti veliki napor, u stvari, otpor koji je najcesce problematican za one sa MS je, gravitacija. Misici moraju biti dovoljno jaki da bi prevazisli ovu silu samo da bi mogli stati pravo. Ako nemate dovoljno snage u nogama, nemoguce je ustati iz stolice ili stati na ivicnjak. Kao sto je ranije napomenuto, neka smanjenja snage kod ljudi sa MS su posledica bolesti, zbog demijelinizacije, potrebno je vise energije da bi se proizvela ista kolicina sile. Medjutim, cesto je vecinom gubitak snage usled odsustva misica i ovo je mjesto gdje vjezbanje moze imati dramatican uticaj.Bez obzira na uzrok, ako se gubitak snage adekvatno rijesi, to moze dovesti do poboljsanja kretanja i manje zamora. Postoji mnogo nacina za treniranje snage, ukljucujuci podizanje tezine, koristeci elasticne trake otpora, ili koristeci otpor vode ili jednostavno sopstvenu tjelesnu tezinu. Medjutim, ponekad je najbolji nacin da se rijesi ostecenje izvrsiti zadatak u kojem nedostaje ta snaga. Ako osoba sa MS ima poteskoca prilikom ustajanja sa stolice, na primjer, praktikovanje ustajanja je najbolji nacin da se bolje osjecate. A ako to jednstavno nije moguce, zadatak se moze modifikovati kako bi se olaksalo, npr. podizanjem visine stolice ili pomjeranjem naslona za ruke sa gornjim dijelom tijela.Rezultat treninga snage dovesce do povecanja izlazne snage i smanjenja umora. Sta uraditi sa bolovima i umorom Neki neprijatni simptomi izazvani vjezbanjem mogu se javiti u programu vjezbanja. Nakon treninga snage, misici mogu biti bolni, a noge i ruke mogu se osjetiti teskim nakon intenzivnog treninga. Ako osjecaj bola i tezine traju duze od 48 sati, trebalo bi da smanjite svoj program treninga snage. Utrunjenost je najcesci simptom MS, i desava sa prilikom vjezbanja, ali postoje nacini da se njegovi efekti minimiziraju. Naprimjer, pronalazenje nacina da ostanete hladni dok vjezbate, i kada imate vise energije moze pomoci da se smanji umor vezan za vjezbanje. Uspostaviti ravnotezu, ni previse lako, ni previse tesko Vjezba ne bi trebalo biti previse laka, jer to nece imati bilo kakve znacajne promjene. Ali ako je veliki izazov, necete moci da ga dovrsite. Uspostavljanje ravnoteze izmedu previse intenzivnih i ne dovoljno intenzivnih zahtjeva individualizirani plan koji uzima u obzir ucestalost, intenzitet i trajanje svake vjezbe. Fizioterapeut koji je upoznat sa specificnim potrebama osoba sa MS moze pomoci u tome. Pored sesija fizicke terapije, vazno je drzati korak sa kucnim programom vjezbi koji se redovno azurira kako diktira napredak. Najvaznije je zapamtiti da ako ne koristite, izgubite. Ako prestanete sa obavljanjem aktivnosti postepeno ce postati sve teze, a ono sto mozete ostvariti fizicki ce se nastaviti smanjivati. Uz pravi program i posvecenost vidjecete pozitivne efekte vjezbanja. https://www.everydayhealth.com/columns/health-answers/how-exercise-with-ms-advice-from-physical-therapist/ Preuzeto sa: https://desetkams.wordpress.com/2018/01/05/kako-vjezbati-sa-ms-savjet-fizioterapeuta/?fbclid=IwAR3mvFl3gGm8BOdB7SDwzV3FyTKjD5LKeLnP9Jibsfxf3-LAvppm8K_XinM
 
   

Pitamo posjetioce...

Da li ste upoznati sa MS-om?
 
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 
Mitra Global CMS  
JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club
  Advertisement
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
   
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS