Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 

Postovani,  

Web stranica multiplaskleroza.ba je mjesto gdje cete naci sve informacije o samoj bolesti i nacinima lijecenja, medicinskim i alternativnim.                                          Nadamo se da ce postati mjesto na kome ce se oboljeli od MS-e, njihove porodice i svi zainteresovani, rado okupljati, razmjenjivati misljenja, ideje i znanja o ovoj bolesti koja nas sve povezuje.
Stranica je pocela sa radom u julu  2008. i vec od pocetka postojanja je uspjela da ispuni svoj prvobitni cilj. Tome je doprinjela i cinjenica da ova stranica posjeduje ozbiljan i kvalitetan tim urednika i administratora, koji posjeduju znanja i znacajno iskustvo iz oblasti koje uredjuju.

 
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
     
Upravljanje tezinom sa MS-om Verzija za štampu E-mail

Multipla skleroza MS bolest je kod koje imunoloski sustav napada sredisnji zivcani sustav. Ovaj napad uzrokuje ostecenje zastitne ovojnice oko zivaca i moze dovesti do niza simptoma.

U vecine ljudi s MS-om simptomi se pogorsavaju tijekom izbijanja, ali se zatim poboljsavaju. U nekim se slučajevima simptomi utrnulosti i trnaca, zamagljenosti vida, vrtoglavice i boli s vremenom pogorsavaju. Takodjer je uobicajeno da ljudi s MS-om dobiju na tezini zbog svojih simptoma. Vazno je pokusati doseci umjerenu tezinu i odrzavati je. Prekomjerna ili prekomjerna tjelesna tezina moze pogorsati simptome MS-a. Zasto multipla skleroza uzrokuje fluktuaciju tezine? MS uzrokuje umor, zbog cega se osjecate previse iscrpljeno za tjelesne aktivnosti. Bol i vrtoglavica mogu takodjer utjecati na vasu razinu energije kada je vjezbanje u pitanju. Simptomi depresije takodjer su cesti za ljude s MS-om. Depresija moze uzrokovati prejedanje ili nedovoljno hranjenje, sto oboje moze negativno utjecati na zdravlje. Lijecenje MS-om takodjer moze uzrokovati kolebanje tezine. Steroidna terapija cesto se propisuje za smanjenje upale i moze uzrokovati debljanje. Vjezbanje moze pomoci i kod gubitka kilograma i kod debljanja Vjezbanje je korisno za ljude s MS-om, bez obzira zele li izgubiti ili udebljati se. Iako je debljanje cesce kod MS-a, do gubitka kilograma i gubitka misica moze doci u naprednim i ozbiljnim slucajevima. Ljudi koji imaju gubitak misica obicno imaju dovoljno teske simptome da ogranice pokretljivost. Vjezbanje i uravnotezena prehrana mogu vam pomoci da izbjegnete gubitak misicne mase. Umor i simptomi MS-a, poput promjene tjelesne temperature, mogu otezati redovito vjezbanje. No postoje odredjene aktivnosti koje mogu biti korisnije kada imate simptome. Na primjer, plivanje moze biti korisno i ne vrsi pritisak na vase zglobove. Vodene aktivnosti mogu vam pomoci i kod simptoma ako vam se tjelesna temperatura povisi tijekom vjezbanja. Takodjer mozete nositi prsluk ili sal za hladjenje kada radite aktivnosti na otvorenom, poput planinarenja. Zapamtite, vjezbe ne moraju biti fizicki iscrpljujuce. Kratka setnja svaki dan moze uciniti svijet razliku. Takodjer možete vjezbati vjezbe s malim utjecajem poput stacionarnog biciklizma, tai chi-a i joge. Joga, koju mozete raditi vlastitom brzinom, moze vam pomoci: • ublaziti odredjene simptome • poboljsati snagu misica • smanjiti razinu stresa • smanjiti umor, sto vas moze motivirati na jos vise vjezbanja Obavezno razgovarajte sa svojim zdravstvenim radnikom prije nego sto zapocnete zahtjevniji rezim vjezbanja. Razmislite o radu s trenerima koji su radili s osobama s MS-om. Oni mogu pomoci u razvoju programa treninga snage koji odgovara vašem cjelokupnom zdravstvenom stanju. Prednosti vjezbanja za osobe s MS-om : • Smanjiti tezinu • ojacati misice • poboljsati pokretljivost • povecati razinu energije • smanjiti ozbiljnost simptoma MS-a • poboljsati svoje raspolozenje • pojacati imunolosku funkciju Dok gradite rutinu vjezbanja, ove ce navike pomoci i vasem tijelu da se opusti. Prema Harvard Health Publications, vjezbanje vam takodjer moze pomoci u smanjenju stresa i poboljsanju raspolozenja. Takodjer, potice vas mozak na stvaranje prirodnih lijekova protiv bolova ili endorfina. Kako jesti za mrsavljenje Cesto jesti obroke bogate hranjivim sastojcima ide ruku pod ruku s vjezbama za mrsavljenje. Ali vazno je da svoje prehrambene navike ne smatrate dijetom, pogotovo kada ne postoji odredjeni plan prehrane za osobe s MS-om. Vecina strucnjaka preporucuje osobama s MS-om da slijede opcu dijetu s manje masnoca i vlaknima. Odrzavanje malog i odrzivog deficita kalorija moze vam pomoci da postupno i sigurno gubite visak kilograma. Neka istrazivanja sugeriraju da odredjene prehrane, ukljucujuci ketogeni pouzdani izvor, paleo, Pouzdani izvor i oponasanje pouzdanog izvora nataste, mogu poboljsati neke simptome kod osoba s MS-om. Upozorenje o posebnim dijetama Postoje mnoge vrste posebnih prehrana, a neke su posebno usmjerene na ljude s MS-om. Vecina ovih prehrana nema ili ima malo dokaza o njihovim prednostima, iako je potrebno vise istrazivanja. Mnoge nisu testirane na ucinkovitost ili sigurnost. Vazno je razgovarati sa svojim zdravstvenim timom ako ste zainteresirani za isprobavanje bilo koje odredjene prehrane kako biste osigurali sigurnost. Vas zdravstveni tim moze vam pomoci da odaberete najbolji nacin prehrane za vase individualne potrebe. Opcenito, gubitak kilograma dogadja se kada sagorite vise kalorija nego sto unesete. Koliko kalorija trebate ovisi o brojnim cimbenicima, ukljucujuci vas: spol trenutna tezina razine vasih aktivnosti Ovi se brojevi razlikuju od osobe do osobe, a vas vas zdravstveni tim moze vam pomoci. Pridrzavanje dobro uravnotezenog plana obroka i upravljanje dijelom za ucenje mogu vam pomoci u postizanju ciljeva mrsavljenja. Posjetite stranicu americkog Ministarstva poljoprivrede Odaberite, moj tanjur, da biste saznali vise o kontroli porcija i vrstama hrane kojima treba dati prioritet. Vazna je i kvaliteta hrane. Pokusajte se drzati cjelovitih, nepreradjenih izbora kao sto su: • svjeze voce i povrce • cjelovite zitarice • nemasne bjelancevine • maslinovo i riblje ulje Postoje neki dokazi da omega-3 i omega-6 masne kiseline imaju koristi za ljude s MS-om. Pregled studija iz 2019. godine s povjerenjem sugerira da dodaci omega-3 i ribljeg ulja pokazuju blagodati smanjenja stope recidiva, upalnih biljega i kvalitete zivota za one koji imaju MS. Biotin, vitamin B, takodjer moze pomoci kod napredovanja invaliditeta. Prema studiji iz 2016. godine, Trusted Source, visoke doze biotina pokazale su trajni preokret invalidnosti povezane s MS-om. ResearchTrusted Source pokazuje da je vjerojatnije da ce ljudima s MS-om nedostajati nekoliko hranjivih sastojaka, ukljucujuci vitamin D, vitamin A i B12. Osobe koje imaju MS mozda ce trebati dodavati ove hranjive sastojke kako bi odrzale zdravu razinu. Povecanje unosa folata, magnezija i zeljeza u prehrani takodjer moze biti korisno. Pouzdani izvor za osobe s MS-om. Potrebno je obaviti više istrazivanja, ali mozda bi bilo vrijedno savjetovati se s lijecnikom ili dijeteticarom. Sto jesti kada se trebate udebljati Vjezba je i dalje vazna, pogotovo ako se pokusavate udebljati. Uz jacanje misica, vjezbanje moze potaknuti i apetit. Prekomjerna tjelesna tezina takodjer moze biti znak prehrambenih nedostataka. Razgovarajte sa zdravstvenim radnikom ako s vremenom gubite kilograme. Mozda cete trebati promijeniti lijekove ili pokusati drugu vrstu lijecenja. Registrirani dijeteticar takodjer vam moze pomoci u stvaranju dijete koja ce vam pomoci da se udebljate. Planiranje obroka i kuhanje vise nego sto vam treba kako biste mogli dobiti hranu koja se lako podgrijava, takodjer moze pomoci, pogotovo kad vam se ne kuha. Takodjer vam moze pomoci da izbjegnete preskakanje obroka. Ostale mogucnosti lijecenja Odrzavanje tjelesnog zdravlja, mentalnog zdravlja i odrzavanje razine stresa na niskoj razini moze vam pomoci da tezinu zadrzite u rasponu koji vam najvise koristi. Ostale mogucnosti lijecenja koje mogu pomoci ukljucuju: • relaksanti misica • fizikalna terapija • vjezbe upravljanja stresom • odmaranje Za vecinu ljudi s MS-om moguce je upravljati gubitkom ili debljanjem. Tjelovjezba moze pomoci i kod jednog i kod drugog, kao i kod simptoma MS-a. Neke tjelesne aktivnosti poput plivanja i joge takodjer mogu biti korisnije od drugih ako cesto imate simptome. Obratite se svom lijecniku ako imate poteskoca u upravljanju kilazom ili zelite savjet o jelu ili ostajanju aktivnim. Preuzeto sa: MULTIPLA SKLEROZA MS grupa podrske https://www.facebook.com/groups/276128313060744
 
   

Pitamo posjetioce...

Da li ste upoznati sa MS-om?
 
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 
Mitra Global CMS  
JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club JoomlaMarket.de Professional Joomla Templates Club
  Advertisement
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
   
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS